lördag 28 oktober 2023

Lördag i Provence

 

Lördag i Provence betyder marknadsdag

På många ställen i Provence är lördag marknadsdag och så även i Aups. Vilken fantastisk lördag att njuta av folkliv, sol och fika.

Det blev kanske inte så mycket inköpt, honung, bröd och ett nytt duktyg.



Kunde inte motstå detta i mitt tycke vackra tyg
  

Som vanligt har jag valt fel kläder. Solen skiner eller steker och jag sitter med jeans, långärmad  T-shirt och slipover i ull. Men denna gång kom jag iallafall i håg solglasögon. Alltid något.

Väl hemma gick vi en runda till kyrkogården med en liten blomma till Madame därefter åt vi lunch på slottsmuren.

Här blev det så svettigt att jag fick flytta in i skuggan

Nu är det Halloween tåg i byn. Barnen och deras föräldrar drar ut och knackar dörr. Bus eller godis. Vi väntar här med våra svenska Dumle och Dajm, men ännu har ingen dykt upp utanför vår dörr. 

 
Samling av stora och små spöken 

I natt bjuds det på en extra sovtimme, härligt.

Nu har vi delat ut allt godis till byns barn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar