lördag 27 juni 2015

En tidig morgon

Jag kan int låta bli att låta er ta del av min tidiga morgon i det provencalska landskapet. Vaknade väldigt tidigt 20 i 6 och kunde inte somna om. Förkylningen som jag dragit på mig gör att hostan är lite jobbig i vågrätt tillstånd. Bättre att ut och promenera.







Efter min tidiga promenad i en nästan öde by förutom att jag mötte en av de svenska tjejerna joggande uppför byns värsta backe vid 6-tiden, vilket gjorde mig något snopen fixade jag frukost och bjöd ner mannen i trädgården. Härligt att ibland sitta ute i det fria och njuta av frukost. I vanliga fall hinner jag inte tillbaka förrän allt är framdukat inomhus. Mannen tycker det är lite mycket bök att bära ner en del av frukosten i trädgården, men jag klagar inte. Det är guld värt att få frukost serverad varje morgon. Tack min käre make.


I dag har byns jaktlag fest och jag har väl aldrig sett männen mer aktiva. Det släpas på bord, stolar och allt möjligt. Spännande att se hur det ska utvecklas. En och annan pastis lär nog glida ner innanför jaktvästen.

Dagens plan är ett besök på vingården Vingelaure med rundvandring av den svenske vinmakaren Sigge. Efteråt blir det lunch i vingårdens trädgården med provencalskt tema. Jag återkommer om besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar