tisdag 23 juni 2015

Får jag lov att presentera .......



MYSTIQUE





Vår kära lilla nyinflyttade grannflicka

Katten har bestämt sig för att tillbringa dagarna med oss i trädgården och det har vi inget emot. Det är full show hela tiden.

Gårdagen bjöd på en stillsam dag under parasollet med en spännande bok. Den vita kroppen kräver både solskyddsfaktor och parasoll för att inte bli helt chockad. Har klarat mig riktigt bra utan att bränna mig.

Gästerna som vi bjudit på middag i går fick tacka nej pga av kräksjuka så vi fick gott om mat att avnjuta.
fantastiska grillade revben
Det blev massor av grillade revben och vi åt upp allt ihop. Onödigt med sallad och potatis. Detta hade släkten älskat. Jag tror vi fyller kylväskan och tar med oss en hög till Italien. Skulle det smaka?
I dag är det tippen som ska få besök. I går var det stängt. Vi har en del trädgårdsavfall att bli av med. Mannen har föreslagit fika i någon mysig by. Jag var snabb med att gilla iden. Det gäller att smida medan järnet är varmt. Hur ofta vill han åka på mysiga byturer och fika. Mitt förslag är Cotignac. En mysig by med ett vin cooperative utöver det vanliga. Vi lastar bilen med goda viner från deras cooperative. Vädret är härligt. Svag vind och lagom temperatur.
Dags att ge sig i väg innan det är stängt för siesta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar