torsdag 18 juni 2015

Katten deppar


Ta med mig!

Det är snart dags för avfärd mot Frankrike och katten deppar. Mannen vidhåller att
 jag tramsar när jag säger att han känner på sig att det är dags för semester och att han vet att han ska bli lämnad. Nu blir han ju inte direkt ensam eftersom yngsta dottern är mutad med sommarkort för att se till att fosterkatten får den kärlek han behöver.
Äldsta dottern som egentligen äger underverket har ångest för att katten deppar, men lugn han överlever. Han kommer att få mat och kärlek. Alla grannar är informerade om Sickans situation och har de tur får de ta del av hans sällskap. Det är inte ovanligt att Sickan hittar nya mysiga sovplatser runt om i husen.
Packningen är fixad och för första gången i historien är min väska redan på plats i bilen. Allt gick fint och lugnt till. Mannen var ovanligt cool. Jag har ägnat en del av dagen till att vira in köksluckor för att skydda dem under transporten genom Europa.

Packningen gick lugnt till och det blev plats över!


 Allt var fixat och färdigt när mannn kom hem från jobbet. Själv har jag varit ledig hela dagen passade på att ta ut min kompensationsledighet för 6 juni och har ägnat mig åt tandläkarbesök, klippning och vaxning av ben. Nästan en helrenovering från topp till tå, men det blev mest fokus på topp i dag. Bjöd mig själv på bedövning hos tandläkaren och halva ansiktet kändes som en fotboll. Det gick inte ens att dricka vatten utan att det rann ut. Fy är det så det känns när man får en stroke? Jag är tacksam att det bara var en bedövning och tog 6 timmar innan jag blev normal igen. Tur att jag blev återställd för snart är det dags för restaurang och pizza och vin.

Skål

Vi har i veckan firat att båda barnen fått nya jobb. Äntligen har yngsta dottern lyckats ta sig från intervju till anställning. Lyckan är stor! Nu lämnar hon delikattessen på ICA Maxi i Helsingborg för IKEA i Kalmar. Ny stad och nytt jobb. Spännande. Äldsta dottern har också skaffat nytt jobb och återvänt till ett jobb som ligger närmre det hon är utbildad för. Hon lämnar produktionsbolaget Chimney för X-travel och företagsresor. Det mesta ordnar sig till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar