söndag 28 juni 2015

Mannen fick cykla ensam

Jag har tillbringat halva förmiddagen i sängen med att försöka kurera mina trånga och infekterade luftrör och den hosta jag dragit på mig. Mannen tog cykeln och for ut på premiärtur ensam. Själv hasade jag mig ner till duschen när sovrumstemperaturen började bli för hög och nu sitter jag här under trädet i skuggan utanför Mairiet och läser mail och bloggar. Någorlunda svalt, men värmen är allför hög när man drabbats av infektion. Natten har varit varm och hostig.  Mannen försökte fly till en annan säng för att slippa höra mina snarkningar och hostan, men insåg snabbt att sängen på bottenvåningen är flld av saker som borde tagits om hand om tidigare.
Det är väl bara att ta det lugnt och låta förkylningen ha sin tid och förhoppningsvis klingar den av med tiden. Det är min vanliga otur att bli förkyld när jag är ledig.

bild från gårdagens vingårdsbesök
Fick just nu sällskap av byns män. Jag tror jag befinner mig på deras favoritbänk.
Dags att avsluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar