onsdag 24 juni 2015

Överraskning

Gårdagens utfärd till Cotignac bjöd på en överraskning. Förutom besök i byns cooperative var det marknad. Visserligen kom vi fram ganska sent på förmiddagen, men hann ändå med en runda bland oliver, kläder och en massa annat.

Cooperative i Cotignac
Fantastiskt gott rosévin
I dag har vi varit på marknad i St. Maximin, men det blev mest inköp av frukt, grönsaker och blommor. Det finns massor av fina kläder, men de flesta är av den sorten som min mamma och syster skulle gilla. Det är volanger, schiffong och fluff fluff.

Kläder för mor och syster
Hur funkar denna efter ett dopp i Medelhavet?
Såg en bikini på marknaden som jag blev väldigt fundersam över. Hur är det möjligt att praktiskt använda en virkad variant full med mönster som skapar hål. Nä denna är nog varken något för min mor eller syster.

I går kväll satt vi och inväntade hantverkaren som skulle dyka upp för att ge oss ett pris på renovering av inner trappan i huset. Han dök aldrig upp, men nu har jag skymtat honom i full action hos amerikanskan. Har vi tur dyker han upp under eftermiddagen för att titta på våra önskemål.
Annars är det mesta lugnt och skönt. Källens gäster ska bli bjudna på "svärsonens" paradrätt, fisk i folie. Jag är själv en stor favorit av rätten som lagas direkt på grillen och dessutom passar det mina kulinariska kunskaper. Till det blir det en sval chardonnay från Bourgogne.
Dags för lunch i trädgården, paella! Efter det en stunds läsning i solen, men jag kanske måste plantera mina nyinköpta blommor först. Dags för aktivitet. Just nu bajsade en duva på min hand, shit! Dags att gå in för att tvätta av skiten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar