söndag 7 juni 2015

Nöjd med mitt skapande

Stolsöverdragen är färdiga och jag är riktigt nöjd. Försökte snåla på linnetyget och därför fick jag skarva och göra motvecket framtill i ett annat lite billigare linne.


Nöjd!
Mannen gav mig bästa betyg: Ser ut som köpe!
En sådan komplimang får man leva på ett tag. Jag sparar och bevarar den i mitt eget lilla förråd. Bra att ta fram vid behov. Komplimanger och beröm kan det aldrig bli för mycket av. Det krävs förstår att man verkligen menar det man säger annars kan det va. Min man skulle aldrig ge beröm eller dela ut komplimanger utan att mena det så det känns bra när de väl dyker upp.
I går fick jag ett ryck och slog till på en lampa som jag önskat mig länge. Den vi tidigare köpt till köket var fin, men passade inte riktigt. En riktig industrilampa från franska Jielde. Beställde den på nätet och som vanligt när vi handlar är leveranstiden trist lång. Risken är att lampan dyker upp efter att vi lämnat Sverige. Tur att familjen B ska åka lite senare. Min förhoppning är att den ska hinna pryda vårt kök under några veckor när vi är på plats.
Min kropp kommer att få en sol och värmechock när vi kommer söderöver. Det var länge sedan jag var så blek all over. Nylonstrumpor i juni! Hujeda mig så trist.

2 kommentarer:

  1. Stolarna ser jättefina ut!
    Köpte en bok antikvariskt på nätet häromdagen, kom snabbt efter två dagar Toppen. Men den kom inte från Frankrike förstås.

    SvaraRadera