tisdag 30 juni 2015

Dagens inlägg

Inte mycket att tillägga från gårdagens inlägg som av någon underlig anledning aldrig blev publicerat. I dag har jag bestämt mig för att försöka låta bli att gå tillbaka till sängen och hitills har jag lyckats. Tog en ipren, duschade och klädde på mig. Man blir ju lätt nipprig av att vara ur form. Säger som äldsta dotter- jag klarar inte av att inte vara på topp!
Fast jag är sjuk försöker jag fixa med små saker, men mest läser jag. 2 deckare på 2 dagar. Natten har varit förskräckligt varm och alla lakanen åkte i tvättmaskinen.


Byn är pyntad för fest på lördag. Då går den årliga sommarfesten av stapeln.
Amerikanskans olivträd har blivit pyntad med en svensk flagga och en provencalsk. Trevlig gest från festkommiten.

pyntat för fest
Mannen försöker jobba på med de projekt som är inplanerade utan så mycket hjälp från sjuklingen. Skåpsdörren till de platsbyggda köksskåpet är på plats, men jag fick rycka in på slutet. Då började humöret tryta.

Tog 1 timme och 40 min för att få på den j....a skåpsdörren på plats.
Mannen serverar mig fantastiska luncher och i går var den något alldeles extra. En egenhändigt komponerad omelett av vad som fanns att tillgå.

omelett á la Fritz
Nu blir det läsning under balkongen i skuggan. Passar jag inte mig kommer infektionen säkert att placera sig i bihålorna. Så det är bara att ta det lugnt och vila i skuggan. I sovrummet kan man inte vara just nu. För varmt!

2 kommentarer: