söndag 12 juli 2015

Äntligen på sadeln

Då blev det äntligen möjlighet även för mig att få sitta på sadeln och susa nerför backen. Vi startade redan innan nio och temperaturen var någorlunda behaglig. Innan vi kom hem igen vid lunchtid var det 34 grader och det kändes i uppförsbackarna. Värmen tar på krafterna och vattnet räcker inte hela rundan, men fransmännen är väldigt tilmötesgånde att fylla på. Det är bara att traska in på närmsta bar med sin vattenflaska.

mycket vatten behövs
När jag anlände till Artigues var jag ordentligt trött. Det är en tuff uppförsbacke och lång. Jag var lite orolig efter förra årets fadäs när jag gick helt i väggen och fick bli hämtad med bil. Det var kramp både i låren och vaderna och frossa, men allt gick bra i dag och min rädsla för upprepning var obefogad.

Fikapaus i Rians med kaffe och croissant.
I kväll är det marknad i vår lilla by. De kallar det marché nocturne. Vi får väl se vad som bjuds ut till försäljning, kanske olivolja, vin och en och annan lavendelpåse. I fjol var det iskallt och blåsigt och jag minns att jag hade kofta på mig. I dag räcker det med linne.
Nu tänker jag återvända till trädgården för ytterligare några sidor i min bok. Marknaden ska börja 18, men känner jag fransmännen rätt blir det betydligt senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar