torsdag 16 juli 2015

Vilken härlig dag

Vaknade tidigt av att grannens traktor körde förbi mitt sovrumsfönster. Husen ligger så tätt och vägen går längs med huset, ja väg och väg, En väldigt liten och smal väg.
Lika bra att ut och kolla "byn". Det fick bli promnad i flip flop eftersom mina gympaskor var inlåsta i bilen och mannen hade bilnyckeln i eget sovrum. Risken var för stor att jag skulle väcka fler i huset genom att leta bilnyckel därför satsade jag på att klara mig utan gympaskor.

Soluppgång över Italien
Ingen stor runda, men jag fick se mycket på de ca 10 minuter som rundan varade.

Byn
mitt i byn

Byn från andra hållet. Här skymtar huset där vi bor vid parasollerna.
Namnet på byn
Det har varit en härlig dag. Lugn och skön med lite promenad, en tur till den större orten Fivizzano, men mest har vi plaskat runt i poolen eller vilat i solen.

Avslappat vid poolen
Fivizzione
Nu väntar restaurang besök och pizza står på menyn. Solen står fortfarande högt och maten får vänta tills det blir lite svalare.
I morgon lämnar vi Italien och styr mot Tyskland för övernattning och vidare hemåt på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar