tisdag 21 juni 2011

6 missade samtal..



















Vanlgtvis brukar någon av oss ha mobilen med oss i trädgården och vanligtvis brukar vi inta äta så sent som i gårkväll. Middagen startade inte förrän halv nio pga allt monterande av IKEA skåp. Därav alla missade samtal. Båda våra mobiler glödde av missade samtal från barnen. Lite orolig blir man allt....har det hänt något allvarligt? Men oftast är det någon flygbiljett som behöver bokas eller hjälp med pengar för att kunna boka biljett och så även denna gång. Lillasyster vill åka till Storasyster för att fira midsommar och vilket föräldrarhjärta smälter inte inför en sådan fråga, kan jag få hjälp med pengar för att åka till F och fira midsommar? Det fixades på 5 röda. Det är med glädje jag ger bort sådana pengar.









Dagen har varit lugn, men varm. +30 i skuggan. Tur parasollet täcker nästan hela vår trädgård. Det är bara benen som sticker ut i solen när man ligger behagligt tillbaka lutad i solstolen och läser Turstens deckare. Jag har tvättat all tvätt som vi lagrat sedan flera besök i huset. Det är en fröjd att tvätta och vika solvarm tvätt i fina högar. All tvätt doftar sol och lavendel. Mannen har varit på tippen och gjort sig av med alla gamla färgburkar, täckpapp och annat skräp. Han har målat innerdörrar och satt glas i badrumsdörren. Dessutom har vi satt upp min gamla hylla från mitt flickrum som min pappa snickrat till mig. Med krokar på undersidan blev den perfekt i köksdelen. Skåpet som vi monterade i går har jag fyllt med moster Ingrids gamla glas och även hennes fina kökshandukar och handbroderade örngott har fått en plats där inne. Det blir finare för varje dag som går. I morgon blir det en tur till marknaden. Nu väntar grillade lammkotleter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar