fredag 6 augusti 2021

Tagliatelle med räkor och vitlök

Vi hann fram i tid till Walldorf för en middag på den italienska restaurangen, Riviera. Det blev ännu en matupplevelse och denna gång tagliatelle med räkor, vitlök och ruccola. Fantastiskt gott. 



När vi kom fram till restaurangen sade ägaren att det var fullt, men snälla bönade jag - vi har kört från Sverige. Då fixade han ett bord för 2 personer och förklarade att hans medarbetare var sjuk och därför hade han satt reserverat skyltar på alla bord som var lediga. - Klart ni ska få äta och så plockade han bort skylten 🙂. Vi tackade på alla språk vi kan eftersom han pratar ömsom tyska, italienska och franska.
Denna gång bodde vi på hotell Leonardo, vilket egentligen inte är mitt förstaval i Walldorf. Hotellet är inte lika trevligt som det var innan Leonardo tog över, men nu hade vi en bonusnatt som inte gick att lösa in på Vorfelder som numera är favoritstället i Walldorf. Det har gått förvånansvärt bra att köra även om Schweiz var lite knöligt med mycket trafik. 



Regnet har öst ner i södra Tyskland, men nu dag 2 närmar vi oss Hamburg och solen tittar fram. Jag ska inte ta åt mig någon ära för att körningen funkar. Har ännu inte kört en meter. Mannen verkar sjukt taggad på att köra och när det regnade i morse sade han direkt - du är väl inte speciellt glad för att köra i ösregn? Nä, svarade jag och satte mig nöjd i passagerarsätet. Jag ägnar mig mest åt att handla på Blocket, läsa bok eller kolla kontot 🤣. Hittade en fin järnsäng i Partille som jag skickat dottern att hämta. Den kommer att bli fin i det nymålade utrymmet i vårt franska hus. Bättre än våningssängen.
Nu har jag även lyckats övertala mannen till ännu ett stopp på Birkenstock outlet i Neustadt. Hoppas inte det uppstår några köer för då kommer det besöket att strykas direkt. Nu när jag är lite taggad för att komma tillbaka till jobbet behöver jag ju ett par snygga nya arbetsskor😉. 



Det är mycket snack om STAU på radion och i morgon ska det tydligen bli rörigt värre när det är en ny tysk semesterperiod och en är slut. Då ska alla tyskar mötas 😱.
Jaha, då var semestern till ända och det är bara att försöka göra vardagen så bra som möjligt. Det är ju ändå fler arbetsdagar/vardagar än semesterdagar i livet och bäst att skapa guldkant även på dessa dagar. Så nu har jag bokat in mig på både massage och yinyoga 🤗.
Vi hörs förhoppningsvis i slutet av september då nästa tur planeras.

Lämnar ett vackert Provence



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar