onsdag 4 augusti 2021

Vaknar till regn

Sista dagen blev en annorlunda dag, men helt ok. Vaknade sent eftersom jag sovit dåligt, men insåg att jag inte behövde stressa i väg ut eftersom det regnade. 

Regn!

Det är första gången jag hoppat över morgonrundan och tyvärr missade jag semesterns sista promenad. Efter frukost och lite packning åkte vi till marknaden, men det var lite besvärligt att promenera runt med paraply bland marknadsstånden så vi ägnade största tiden till fika istället. 

Gjorde världens fynd i sportaffären. Har behövt ett par nya walkingskor en längre tid och hittade ett par Salomon skor till ett fantastiskt pris, 15 €🤣.

Jag skrattade hela vägen till kassan utom när fransmännen inte kan hålla avstånd eller ha munskyddet på rätt ställe. Då markerar jag och ger dem "onda ögat". Inte ens kassörskorna hade munskyddet där det ska vara. 

Jag pillade bort alla prislappar på skokartongen och första extrapriset var 100 €. Ett bra klipp 👏.


Nöjd

Vi handlade lite i Hyper U sedan åkte vi hem och åt lunch. Därefter en runda till tippen och en tur till keramikfabriken i Varages där jag hittade några skålar i fyndhörnan. Varje gång jag är där undrar jag vem som gör färgvalen på keramiken. Förr var det honungsgult, grönt, gult med oliver på, tallrikar med murgröna. Allt hur snyggt och smakfullt som helst, men nu är allt hejlilagrönt. Är det jag som inte förstår? 


Är detta färger som efterfrågas?

Nu återstår att äta middag, sova och upp i ottan för att packa bilen. Kattens familj är informerade om att vi åker hem, vilket känns bra. Jag lämnade även lite torrisar som avskedsgåva som tack för att vi fått ha deras katt i 4 veckor.

Kanske hörs vi i morgon från Tyskland. Beräknat stopp i Walldorf och förhoppningsvis en god middag på den italienska restaurangen  i byn. 'A bientôt

1 kommentar:

  1. Ha det bra och kör försiktigt 🤗. Vi kanske ses till hösten . Jag semestrar 3,5 veckor till 😊.

    SvaraRadera