torsdag 5 juli 2018

Äntligen färdigt

Äntligen blev badrummet färdig målat och efter lite påtryckning så var all inredning också på plats innan kvällen i går. Själv gjorde jag inte så mycket mer än vårdade min förkylning, satt i skuggan och läste den nyaste boken om morden i Sandhamn. I dag har jag läst ut den. - ja, jag vet inte. Den är hemsk och jag är inte på humör för kvinnomisshandel, knarkhandel och traumatiserade människor då är det bättre med verklighetsflykt á la okända arv och evig kärlek.

Det blev fräscht
Även dotterns slöjdsnickrade hylla blev vitmålad och kom upp på väggen igen. Jag var tveksam och tyckte kanske det räckte med de 20 år vi haft den på väggen, men pappan stod på sig och den monterades upp igen.
Förkylningen är fortfarande vid liv och även om jag är bättre så är det en bit kvar. Jag fick hederligt svenskt nässpray i går av svenskar som skulle åka hem. Tramsigt , men det kändes bättre efter några puffar Nezeril. Psykiskt!
Jag gjorde narr av mannen som inhandlat ett storpack pappersnäsdukar med 15 paket och sådant straffar sig. Vilken tur jag hade att han köpt så många. Nu är det bara 3 paket kvar och även de kommer att gå åt.

I går satt jag och läste nyaste Lantliv som jag tagit med mig från Sverige och vad glad jag blev när jag fick se ett reportage hemifrån Viken och Larsvikens. Jag är så stolt över att deras hemgjorda chips serveras på SAS flyg över hela världen.

Man blir stolt över chips från Viken och potatisbonden Ture som pryder deras chipspåse
I går kväll var det en varm kväll och maten kom inte på bordet förrän när klockan nästan var nio. Det blir senare och senare med allt, men de senaste dagarna har jag inte vaknat förrän framåt halv nio. Allt är förskjutet. Jag som i normala fall redan hunnit med att promenera innan dess. Nu är det ingen ordning på motionerandet utan mest stillasittande. Inte bra när man är lika glad för mat när man är sjuk som frisk.

En del av maten, sallad.
Stämningsfullt i trädgården
Mannen fick något eget ryck i går kväll utan fruns maning och for upp och in i huset och hämtade stegen. Nu ska fikonträdet ansas!

Nu jädrar ska fikonträdet ansas
I morgon planerar mannen att cykla en tur. Jag ska absolut inte med. Det blir istället till att börja på Jungstedts nya deckare. Vilken tur att jag fyllt upp förrådet av böcker och att jag på denna "semester" har tid att unna mig att läsa. Men jag hade hellre åkt till Medelhavet och badat. Hoppas jag även får möjlighet till det senare när jag slipper snuva och hosta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar