tisdag 3 juli 2018

Förskräckligaste färgval någonsin

Gårdagen blev inte vad vi tänkt oss varken vad gäller min förkylning eller målning av badrum. Förkylningen galopperade och jag blev tvungen att erkänna mig besegrad. Det blev en utflykt till apoteket och inköp av franskt nässpray. Jag som har allt annat imin medicinlåda, men av någon okänd anledning saknades det som behövdes mest just nu. Hmm.....vem har tullat på den svenska nässprayen?
-Jaja det blev något mentoldoftande spray som funkar tveksamt. Halsen tjock och huvudet fullt av okänd substans och tungan är för stor för munnen. Inte många knop här.
Mannen tog tag i målning av badrum och jag gjorde ingenting, men när jag kom ner för att titta till mannens arbete fick jag en smärre chock. Jag var redan tveksam från början men mannen stod på sig och sade att det blir bättre när det torkat.

Kinky färg
Han till och med hotade att måla taket i samma färg eftersom det är svårt med linjen mellan tak och vägg. Nu fick väl frun ett mindre sammanbrott. Den fina puderrosa färg som vi trodde skulle pryda badrummet är syrenlila och hela badrummet liknar någon discoteks toa i något suspekt turistområde där någon vunnit färgen på lotteri. Denna hemska färg fanns också på ställen där det inte ska vara färg över huvudtaget, mannen hade spillt färg på den inplastade toastolen, men färgen rann ner över golvet och bildade en syrenlila pöl. Som tur var gick det att torka bort den vattenlösliga färgen och i dag syns inte ett spår. -Puh, det var nära ögat.

Blöööö
Hela dagen blev konstig, jag bonnförkyld och mannens målning till råttorna. Inte nog med det, tvättmaskinen dödförklarades.

Reparatör på väg för att diagnostisera tvättmaskinen
Det konstaterades efter att maskinen plockats isär att det var ett elektroniskt fel. Att byta ut den delen skulle kosta minst 200 euros och ta lite tid. Vi behövde inte mycket tid för beslut eller rättare sagt mannen hade redan tagit beslut och delgav mig det när det var ett faktum. Inte mig emot. Jag vill ha en tvättmaskin och det NU. Det tog en halvtimma och en ny maskin levererades och installerades. Tvättmaskinen var i gång kort därefter.

Ny tvättmaskin på ingång
Det känns bra att kunna få bra service med hjälp av Madame. Vi hade nog inte klarat det lika bra själv i alla fall inte lika fort.

I morse for mannen i väg för att inhandla ny VIT färg och jag fick snällt stanna hemma och kurera mig. - Kanske något lite bättre i dag.

Jag ska inte klaga men det är för varmt för att vara förkyld och att sticka ut näsan i solen är inte att tänka på. - ja, just det, parasollet har också kraschat, men funkar att använda med lite teknisk begåvning. Det höll ju ganska många år, inköpt på Jysk för 100 :- för flera år sedan.

Just nu är det full aktivitet på mannen igen efter inköp av ny färg och han målar med den nyinköpta färgen, tror jag. Bäst att kolla upp läget. Det tar ju så lång tid att måla, torka, måla och hela huset är stökigt. Allt över allt.

kvällarna är fantastiskt härliga förutom myggen som gillar min kropp
Vacker solnedgång bakom valnötsträdet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar