söndag 1 juli 2018

Det blev ingen fest

Ju längre det led åt kvällning ju värre blev min förkylning. Någon timme innan festligheterna skulle starta bestämde jag mig för att stanna hemma. Från halsont hade nu infektionen förflyttat sig till bihålorna och det värkte i hela ansiktet och jag trodde tänderna skulle trilla ut. Det blev 400mg smärtstillande och sömn. Mannen stannade solidariskt hemma med sin kvinna, vilken make.
Fotbollsmatchen gick ju bra och tydligen höll sig alla bråkstakar borta från festen och allt fungerade bra. Allt enligt säker informationskälla. 3 poliser underhöll Madame på hennes terass under hela festen. Vilket gjorde att allt gick lugnt tillväga.

I dag har det inte hänt mycket. Det blev en kort utflykt till Varages för att köpa bröd och vi tog en sväng inom keramikfabriken. Några små inköp belv det, men de får tänka om när det gäller fägval.

,någon gillar väl att duka med dessa färger

När vi kom tillbaka hem började vi operation måla badrum och mannen tog snällt tag i skruvmejsel och började demontera hyllor och skåp. Jag bar ner allt i trädgården för att börja måla. Hittade gammal vit grundfärg som följt med från Sverige vid något tillfälle och just nu kom burken väl till pass. Manne fick spacla och maskera i badrummet och i morgon ska vi testa den puderrosa färgen. Hur kommer det att se ut?



Fruns dagsverke



Allt gick jättebra tills jag skulle öppna burken som jag trodde innehöll vit lackfärg, men den visade sig vara röd. - Jaha, då blit det inte mer målat i dag. Då vet vi vad som står på schemst i morgon, inköp av färg.

I går fick vi besök av nya getingar, en hel svärm som for över trädgården och huset. Grannen var fullkomligt i extas och försökte fånga getingarna och få in dem i hans bikupor. Vi andra försökte ta skydd inomhus.


Grannen på väg upp på taket för att jaga bin
Nu avslutar jag för i dag. Mitt tangentbord är urladdat och det jobbigt med att toutcha allt jag skriver. Dags för grillspett 😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar