onsdag 4 juli 2018

Grattis Sverige

Härligt att Sverige tog sig vidare i fotbolls VM. Yngsta dottern höll oss underrättade om resultatet via sms. Jag firde med 2 puffar nässpray en i varje näsborre och att ställa fram den svenska flaggan i fönstret. Nu jädrar hoppas vi på final med Sverige- Frankrike. Det hade varit något.

I går målade mannen färdigt badrummet medan jag läste bok, borstade katten och höll reda på mitt nässpray. Tungan har återgått till normal storlek, men huvudet är fullt av besvärande substans. Blir inte någon aktivitet i dag heller. Bakåtlut med bok!

Vitt, vitt, vitt
Skönt att den kinky lila färgen är övermålad
Nu blir det inte fler projekt med målning under denna semestern. Jag är mättad och mannen definitivt. Han är ganska nöjd med att jag inte är kry och kan mana på honom. När jag hade som mest ont i halsen var jag dessutom ovanligt tyst. Det var skönast så och mannen klagade inte på min tystnad. Nu låter det som jag är värsta drivande frun - kanske lite, men då är det befogat. - Finns säkert fler fruar som känner igen sig.

På någont underligt sätt försvinner dagen även om man inte gör något mer än att läsa bok, äta och pilla navelludd. Det är sömn, frukost, lunch och middag.

En del av lunchen
Jag tycker det är tråkigt och tycker ganska synd om mig själv. Men det blir nya boktips till er andra. Här kommer mitt senaste:

Strand caféet av Lucy Diamond
Jag ska snart läsa ut den, men har förhoppning om ett bra slut. Hitills har den inte gjort mig besviken. Jag gillar sådana härliga böcker där någon får ett oväntat arv och förändrar sitt liv och möter den stora kärleken. Nice!

Två som är nöjda med fruns inaktivitet. Härligt kattliv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar