onsdag 29 juli 2020

+32 i skuggan under platanen klockan 19, Puh!

Från morgonens marknadsbesök. Ingen klänning som föll mig i smak.

Ojojoj, nu är det varmt. Inte en chans att det går att äta mat i normal svensk tid. Det blir en sen middag även i kväll, men det gör inget man är ju inte vrålhungrig precis.

Dagen har bestått av trädgårdsarbete och städning. Nu är det mesta inför vår avfärd fixat och vi kan åka till sjön i morgon. Jag for i väg tidigt till marknaden i St.Maximin och var på plats innan 9. Hade fått för mig att jag skulle kunna hitta några fina klänningar, men det blev allt annat än klänning. Oliver, tapenade, nektariner, bröd och en BH för 3 euros. Det gick ju klart inte att prova, men för det priset spelar det inte så stor roll. Funkar den inte så åker den till Erikshjälpen.

På väg till tippen
När jag kom tillbaka från min utfärd och en sväng inom banken för att förhöra mig om vart mitt Mastercard tagit vägen så var mannen färdig med trädgården och fyllt 5 säckar med avfall. Efter en kort fika for vi i väg till tippen. Tippen har sporadiskt öppet, men just i dag hade vi tur.
Soptipp med en fantastisk utsikt över slottet.

Bilen fylld med trädgårdsavfall. Allt som allt har vi fyllt 10 säckar!


Fin utsikt från tippen.
Det mesta av dagen har gått åt till att dammsuga, skura, sortera ut böcker och lämna till vår gemensamma svensk-bokhylla, organisera packning, gå igenom skafferi och kasta det som är utgånget. En liten stund har jag suttit under parasollet och läst, men det är väldigt varmt. Även om jag duschat och fixat till mig känner jag mig svettig. Ja, det är lika för alla så inget att gnälla över.

Mitt besök på banken var intressant och inte alls likadant som vid förra besöket. Nu skulle jag fylla i mitt namn och ärende på en dataskärm vid entrén och det kändes som jag var på något mottagningsbesök inom Region Skåne. Ingen aning vad man vill när man väntar på sitt Mastercard. Jag tror att det syntes att jag var lätt förvirrad så de kom och fyllde i mitt ärende själv därefter fick jag stå där och vänta till de hade tid med mig. Med munskyddet hängande på örat tog de emot mig och tro det eller ej, men mitt kort fanns redan där. Ingen har meddelat mig och någon kod har jag fortfarande inte. Jag fick testa min gamla kod utan resultat och sedan tryckte de ut ett nytt papper till mig och sade att jag ska vänta 48h på en ny kod. Vi får väl se annars får jag åka dit i morgon igen.

Lunch


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar