måndag 20 juli 2020

Dags för munskydd

I dag var det dags att rätta sig i ledet och gilla läget


Jaha, i dag var det alltså dags att använda munskydd utanför arbetstid. Det hade jag väl aldrig trott att jag skulle behöva utrusta mig med munskydd utanför min laborativa arbetsplats. Inte ens på jobbet har vi behövt använda munskydd och där hanterar vi blodprover, urinprover, faecesprover och en del andra prover, men när det är dags för semester så är det dags för munskydd på fritiden. Knepig tid vi lever i.
Som svensk gör jag som myndigheter säger och tar på mig munskydd där det krävs. Damerna i bageriet skrattade gott när vi handlade bröd i morse och vi alla stod på led med avstånd, spritade händer och höll avstånd. Jag fick min baugette och mina croissanter  och lämnade snabbt bageriet och lyfte på mitt munskydd. Det är varmt och immigt på glasögonen,

Efter inköp i vinaffären snabbt av med munskyddet. Puh!
I dag blev det bad vid sjön och solskyddsfaktor 30 över hela kroppen. Det har varit avsaknad av sol och fint väder i Skåne under försommaren och kroppen är inte van vid sol och höga temperaturer. Det blev solskyddsfaktor och plats i skuggan under träd. 

Lugnt och stilla till en början

 Oftast är det väldigt behagligt vid Verdonfloden och så även i dag ända tills familjen "knepig" dök upp med barn och hund. Det var inget fel på hunden den var väldigt fin och charmig ända till den satte sig och bajsade mitt framför mig. Mannen blev lätt irriterad och och uttryckte sitt missnöje, MERDRE, då undrade kvinnan i sällskapet vad vårt problem var och kallade oss TOURIST. Hunden lyckades åstadkomma 3 bajshögar bland oss badgäster, men det var inget som bekom sällskapet  knepig utan de bara skrattade och pikade oss turister. Lite obehagligt gäng.

knepigt strandgäng
Det som brukar vara en behaglig vistelse blev helt plötsligt lite obehagligt och vi lommade i väg lätt kuvade. Hade jag bara vid detta tillfälle behärskat språket så jädrar anamma, men tyvärr. Det ska tilläggas att det finns åtskilliga skyltar som visar att alla hundar ska vara kopplade och befinna sig 50m från vattnet. En önskan är att få se familjen knepig anlända till vår strand i Viken och låta hunden springa lös och bajsa bland badande. Ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar