onsdag 15 juli 2020

Minipackning

Nu är det dags att packa väskan och därefter packa bilen. Jag har väl aldrig haft så lite bagage med mig någonsin, inte ens när jag flugit.. Vi har mer picnicmat och vatten än kläder. Det vore ett öde om jag var tvungen att åka bil hungrig och mannen är säkert den förste att ladda med mat för att undvika en sådan bilfärd.

Lagom packning
Även mannen som annars brukar ha packningsnoja är lugn och sansad. De påsar med böcker, nya handdukar och lite småsaker är på väg in i bilen. Jag kunde dock inte låta bli att inhandla en söt liten Dahlia när jag var i blomsteraffären i byn. Den ska med i bilen till mannens förvåning. - Va, har de inte blommor i Frankrike? Jag tänker inte fokusera på att hitta en blomma till mitt köksfönster och vem vet om man ens kan tänka tanken att åka till någon marknad för inköp. - Nä, bättre att ta med egen. Känner mig lite som en viss dam från Halmstad som också har blommor med sig i bilen genom Europa.

Vem kan motstå en sådan skönhet? Den blir fin i köksfönstret eller i trädgården.
Vår trädgård i Frankrike kommer att ge oss en del arbete. Blåregnet och olivträden brukar ha växt ordentligt under tiden vi är hemma i Sverige och denna gång har det gått dubbelt så lång tid som vanligt, mer än 6 månader. Det blir till att kavla upp ärmarna när vi sovit efter bilfärden genom Europa och ta tag i djungeln.
Nu hoppas jag på en smittfri och go' tur i 190 mil.
Hej och Goodbye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar