måndag 27 juli 2020

Dopp i Medelhavet

Så blev det äntligen dags för ett dopp i Medelhavet, men inte var det jättevarmt. -Nä, 21 grader och inget långvarigt dopp. Annars bjöd Cassis som vanligt på sol och värme. Det funkade bra på stranden och jag hittade en egen plätt nära vattnet som jag mutade in. Här slapp man i alla fall munskydd.

Härligt!
Här låg jag och hade det skönt i solen medan mannen som inte gillar att solbada satt i parken och läste bok i skuggan.


Maken föredrar skuggan i parken.

Efter 2 timmar var min tid ute och vi sammanstrålade för lite lunch.

Cassis

Vackra blomsterarrangemang
Efter doppet i Medelhavet har jag nu badat 2 gånger i år och inga av dessa 2 har varit speciellt njutningsfulla utan mer av sorten att man ska nog bada. Jag ska nog testa en gång till i morgon när vi åker till floden, men väl hemma i Skåne lär det inte bli fler.
Efter vistelsen i Cassis åkte vi och handlade på Auchan utanför Aubange och där hittade jag ytterligare en flaska vin med rätt etikett, men fel färg på vinet. Jag köpte den ändå. I morgon ska jag ut på ny vinjakt i Barjols.

Rätt etikett, men rosé istället för rödvin.
Kvällen i går bjöd på en fantastisk solnedgång. Det är härligt med alla dessa fina solnedgångar över Luberonbergen. I kväll förbereder mannen kyckling och ris. Min uppgift är allt runt omkring som lite tapenade, oliver, tomatsallad och chokladmousse, men än så länge ligger jag bara i startgroparna och kanske skulle sätta fart och sköta mina uppgifter. Jag kan meddela att ingen av oss orkade chokladmousse i går. Vi får väl se hur det blir i kväll, men jag köpte några fler i affären i dag utifall att suget skulle bli för stort. Det är härliga kvällar med behaglig temperatur. Det gäller bara att kunna hålla rosévinet väl kylt!

Vackert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar