onsdag 29 maj 2024

Fortsättning på gårdagens chill

Festar loss på en Orangina i solstolen. Det händer sällan att jag dricker läsk, men i dag hände det.


 Händer inte mycket mer i dag än det gjorde i går. Temperaturen är fortsatt lagom, 23 grader i skuggan dock lite kvavt emellanåt. Jag har inte hört eller läst att det ska bli regn och åska, men vem vet vad som händer med vädret här.

Mot tippen 
I förmiddags körde vi en sväng till tippen med trädgårdsavfall. 6 stora säckar har vi fått ihop när vi rensat och klippt våra olivträd. Just nu är det väldigt fint i trädgården med knoppande rosor och annat färgglatt som jag inte vet vad de heter. Pelargoner och hibiskus kan jag men de andra? - nä kanske minipetunior.
Köpte sten till trädgården för att fylla på. Stenen har en tendens att sjunka ner i jorden. Just nu orkar vi inte beställa ett helt lass utan köper påsvis.  Oekonomiskt, men praktiskt. Det är inte lätt att få ner gruset i vår trädgård utan påse.


Arbetsamt och tungt

Mannen bär och jag krattar. En perfekt fördelning av arbetet. 
Köpte även blommor till Madames grav och en blomma till kattvakten. Kattvakten blir lika förvånad varje gång hon får en present från katten, men hon gör ett fantastiskt jobb när vi inte är här. Katten är egentligen varken är vår eller hennes utan våra ansvarslösa fd. grannar som flyttat och lämnat sin katt.

Tack för att ni bryr er om mig


Har varit och planterat blommorna på graven. Nu ser det lite muntrare ut om man får säga munter om en gravplats.

Tror blommorna heter, blomman för dagen. Jag gillar färgerna vilka muntrar upp. Tror Madame gillar dem.


Nu ska jag återgå till min bok, Anders de la Motte och Vintereld. Tredje delen i hans årstidskvartett. Föredrar dock Österlen morden och väntar på en fortsättning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar