tisdag 28 maj 2024

Nu har jag det bra..

 

Behaglig temperatur

Just nu ligger jag tillbakalutad i min solstol i trädgården, flipprar på mobilen när jag pausar från boken. Det är lagom varmt och huvudet är i skugga som sig bör. I dag blir det inte mycket att skriva om. Musen lever fortfarande och njuter av kattens torrisar som den knaprar i sig om natten. Ännu har fällan inte slagit till. Märkligt så fort vi rör på den så säger det pang.

Tömd på godsaker


När mannen letade efter sin insexnyckel hittade han 2 nya fällor. Nu är de laddade med godsaker och vi väntar med spänning. Kanske inte jag. Vill helst inte höra när den slår till och musen kanske piper av smärta. Då kommer jag att gråta även om jag inte gillar den. Den knaprade på min baguette i natt. 

I dag var det premiär för cykling. Det blev en lagom tur med landsvägscykeln på ca 2 timmar inklusive fika stopp i La Verdiere.


Semesterns minsta lilla croissant, men det kanske är dags att dra ner på intaget.


Jag övade lite med cykeln på parkeringen, den enda plana ytan i byn, innan vi gav oss i väg utför från byn. Man vill ju undvika att gnälla över cykeln när vi väl är på väg så det behövs lite uppvärmning. Cykel är liten och nätt i jämförelse med alla mina andra cyklar, touringbike, elcykel, tantcykel mm och man behöver vänja sig. 

Cykelturen gick bra och mannen berömde mig. - du klarade dig ju riktigt bra.

Tack, tack säger frun som cyklade utan gnäll.


Härlig tur mellan byarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar