fredag 20 februari 2009

Lite problem


Det finns några små problem med att blogga i ett stenhus från 1600-talet. Ett är att det inte finns fast telefoni i huset och då inte någon internet uppkoppling. Varken smalband eller bredband. Det får bli att vandra runt i byn med datorn och försöka hitta något oskyddat trådlöst bredband. Nästa stora problem är att jag inte äger en bärbar dator. Så nu alla ni som funderar på en födelsedagspresent till mig kolla in HP:s nya mini pc. Den är hur läcker som helst. Datorn kallas Vivienne ( som i filmen Pretty woman). Skulle nu byns borgmästare läsa denna blogg så önskar vi svenskar oss en access point utanför "Mairens" kontor". Då kan vi alla sitta på bänken utanför och surfa. Frankrike är inte lika utvecklat "surf" land som Sverige och det har jag erfarenhet från en tidigare semester som vi haft. Jag och min man cyklade från Paris till Provence och skulle på varje stopp skriva resedagbok. Någon egen dator hade vi av utrymmesskäl inte med oss utan trodde att det skulle finnas internetcafé i varje by. Det blev en rapport på 90 mil. Inte mycket till resedagbok. Dessa problem kommer förhoppningsvis att lösas innan nästa frankrikeresa som kommer att bli den 20 mars. Först blir det skidåkning i de sydliga alperna och därefter en vecka i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar