lördag 7 maj 2016

Vaknade helt mörbultad

Det blev ingen cykelträning i dag som planerat. Jag vaknade och trodde någon kört över nacken med trumla. Jag kände mig redan lite stel i nacken  vid läggdags i går kväll och tog genast till mitt bästa liniment, men när jag vaknade var jag helt orörlig.
Jäklar, är det cyklingen som är orsaken till mina nackproblem? Då ligger jag risigt till.
När jag väl fått upp huvudet och lyckats ta mig ur sängen fick jag nybakade bullar från konditoriet som mannen varit och inhandlat. Han hängde på låset tillsammans med småbarnsföräldrarna vars barn är uppe med tuppen, utan hänsyn till helg och ledighet. Det blev ännu en frukost ute i morgon solen. Härligt!
Efter frukost blev det Hornbach, IKEA och Linneaträdgården. En del byten och en del nyinköp. Kvällen bjöd på sol, rosévin och hemgjord pizza, tillagad i grillen.

Pizza för två personer!
rosévin från Pierrevert
Synd man blir mätt aldeles för fort, men det räcker med råge till mogondagens picnic. Gott att plocka fram under morgonens cykelrunda då jag förhoppningsvis är fit for fight.

1 kommentar:

  1. God bättring och lycka till med ert spännande cykelprojekt! Boel

    SvaraRadera