onsdag 26 mars 2014

Bemärkelse dag

Jag fick ändan ur sängen och fixade frukost till mannen. Uppvaktning med paket på sängen , frukost fick bli vid bordet.


Paket från frun och svärmor med man. Tack.
En fin och solig dag i backen. Vi började dagen med att hämta skidorna som jag skulle prova i dag. Ja och så var man med skidor igen. Det var länge sedan jag ägt några egna skidor. Kommer knappt ihåg när det var, men affären där de inhandlades är sedan länge nerlagd. Dagens skidåkning var väl inte den bästa och mannen försökte att delge mig tips om avstånd mellan skidorna, var höften ska vara och jobba upp och ner. Han var inte alls lika nöjd med mina insatser i dag som i går. Hoppas det inte beror på mina nya skidor för då är min karriär över. Låren var lite ömma i dag så jag skyller på det.
En av födelsedagspresenterna var en lunch i backen och vi hittade ett jättemysigt ställe. Vi var lite tidiga för plat de jour. Sevitrisen bad oss vänta 10 min och vi beställde dricka så länge. När det gått 45 min och nyanlända gäster fått mat före oss började vi undra. Man leker inte med de kvinnliga medlemmarna i vår familj med lågt blodsocker. Jag flippade nästan ut av hunger och lätt frossa. Fick tag i persoalen och undrade vad som stod på. Det slutade med att vi åkte från restaurangen utan mat och utan att betala för drickat.
Hur kul var jag efter det? Döhungrig och skitsur!
Det blev stek och pommes på en tradig bar. Nästa åk trillade jag ur liften och sen valde vi fel backe och fick åka transportsträcka i 20 minuter. Vi åkte hem och drack kaffe i solen. Tillbringade after skin på balkongen. Härligt väder.
Nu är det snart dags för kvällens kulinariska anrättning. Vi har handlat färdigmat i byn. Det blir buffé och kanske lite champagne.
Någon åska har vi som tur är inte märkt av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar