torsdag 20 mars 2014

Packningsdags

Då var det dags igen för en uthållighetstest för mannens psyke. Dags att packa bilen inför avfärd. Det gick över förväntan inte ens den minsta frustning. Ja, kanske lite när jag ville ha med mina föräldrars gamla redskapsställ med verktyg till brasan och något litet ljud när jag fyllde på med vedkorgen.

föräldrarnas brasredskap

 Allt fick plats utan problem. Även en stor nyinköpt äkta matta fick vi in i bagaget. Vi kommer att få den mest pimpade lägenheten i hela skidorten. En äkta matta!

mannens båda skidor, nya och gamla.
När jag promenerade från sjukhuset i Ängelholm till stationen bjöd nordvästra Skåne på ett fantastiskt vårväder. 16 grader, ljumma vindar och sol. Det var en förkänsla av Provence. Tyvärr ser väderprognosen för skidorten tradig ut. Regn, snö och blåst!

På tåget hem och mot en väntande semester tänkte jag för mig själv, jag älskar mitt jobb. Haha...........bra tänk när ledighet väntar.
Nu ska jag ännu en gång försöka hyra skidor via nätet på skidorten. Jag har bokat en gång, men fick aldrig någon bekräftelse. Jag har mailat, men inget svar. Nu försöker jag ännu en gång. Man ska inte generalisera, men ibland är fransmännen sega på internet.


1 kommentar:

  1. Klart att brasredskapen ska med! Sådana fina skulle jag också vilja ha.

    SvaraRadera