lördag 22 mars 2014

Mot Valloire och södra alperna

Lämnade Walldorf vid 8 efter frukost. Något har hänt med mitt favorithotell. Det har bytt namn och tappat lite av sin atmosfär. Mannen säger att jag ska vänta och se, men han var också lite besviken på frukstbuffen. Den var inte riktigt värd alla de euros som den kostar. Allt finns, men ska man betala 10 euros krävs ett större urval. IInte ens en croissant.
Jag fick äran att ratta bilen ända in i Schweiz. 40 mil genom ösregn och jag hade rejält med träsmak i ändan när vi äntligen nådde fika stället i Schweiz. Tråkigt land att köra i. Hastigheten växlar hela tiden 80, 100 och 120. In i tunnlar och ut ur tunnlar. Tacka vet jag franska motorvägar.

Dagens körväder

Nu har vi nått skidorten och snön vräker ner utanför. Snöflingor stora som 5-kronor. Vi köpte till garageplats inomhus och det känns skönt. Lägenheten är jättefin och vi har gott om plats. Det finns 2 sovrum, 2 badrum, 1 toalett och en jättestor fin balkong. Hela hotell komplexet ligger högst upp på berget. Man går inte ner en sväng på byn precis utan det får nog bli skidor ut i pisten och samma väge hem. Sen blir det afterski på balkongen.

Står på balkongen och fotar vår reception i huset nedanför. Där jag nu sitter och oggar.
Vädret utanför
Nu ska jag sladda uppför backen och hem till vår lägenhet. Dags att pimpa den lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar