måndag 24 mars 2014

Nästan sol i alla backar

Vi var först upp i liften, vilket är mer åldersrelaterat än skidåkningsrelaterat. Att försöka sova längge på morgonen verkar ha försvunnit med åldern. 5 minuter innan liften öppnar var vi på plats och samtidigt siktade vi in ett blått hål i molntäcket.

utsikt från balkongen, lunchtid.
Vädret har varit väldigt skiftande sol och noll sikt om vartannat. Jag blev åksjuk när sikten blev obefintlig och hämtade inte mig förrän efter ett skumbad. Blev illamående, yr och frös. Vi lyckades hitta till en bar i backen där jag fick varm gulaschsoppa och till det drack jag apelsinjuice. Efter intag av föda åkte jag hem. Letade fram gladpacksproppen till badkaret och tog ett varmt skumbad. Nu mår jag mycket bättre. Ligger på en solstol vid poolen. Solen skiner emellanåt och det snöar lätt.

inte speciellt inbjudande, men skönt i solstolen bredvid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar