torsdag 27 mars 2014

Vilken dag

Tidigt i liften. Ska ni inte öppna? Maken i främsta ledet.

Vilken härlig skiddag. Strålande solsken och go feedback från maken. Äntligen efter 35 säsonger i skidbacken börjar han bli nöjd med min skidåkning. Det kanske var de nya skidorna som gjorde susen.
Jag är jättenöjd både med skidorna och min åkning. Fort går det också. Några små detaljer tyckte dock mannen att jag skulle tänka på. Det var något med trycket i hälen i svängen, men nu var jag nöjd med min åkning och bad om att inte få fler tips. Efter alla dessa år tror jag det duger med dagens form. Nu är det dags att vara nöjd och njuta.

Härliga backar

Backarna är jättefina, långa, breda och välpreparerade. Orten kan rekommenderas till alla sorters skidåkare. Här finns allt från nybörjare till superduktiga. Människor från olika länder och vi är garanterat ensamma från Sverige, men ett gäng danskar har vi stött på. Jag har sett den första skidåkaren med slöja i backen. Väldigt mycket barn och väldigt många äldre.

I dag lyckades vi fika allra högst upp på toppen. Inget vidare käk, men sol.

Restaurang på toppen
Nöjd man

Vi lyckades avverka hela systemet i dag och när vi var nöjda tog vi en after ski i solen på balkongen. Vi bor väldigt högt över byn och solen är kvar länge på vår balkong.

After ski
Utsikt över byn från vår balkong

Mannens nya leksak, en hjälmkamera snvänds flitigt. Den är monterad på min hjälm eftersom den skulle förstört mannens fina hjälm. Det är jättekul att filma, men i dag tog minnet slut och det blev bara film på mannen och lite lite på mig.

Film laddas ner efter dagens åk
I morgon är sista skiddagen och det utlovas strålande väder. Vi får väl tro på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar