fredag 21 mars 2014

Vilken bra dag! Semester, bröllopsdag och dottern fick nytt jobb

Vilken bra dag den 21 mars är. Semester, 28 årig bröllopsdag och äldsta dottern fick sitt allra första tillsvidare anställning.

Dagens tidning
Vi lämnade Viken nästan enligt planerad avgång. Mannen hade planerat in 06.00 sharp (ja, ni som brukar vara med vet hur det är), men jag segade och hade svårt att få ändan ur sängen. När jag lugnt och sansat startade med min frukost frågade mannen - varför gör du så här?
Jag hade inget bra inövat svar så det var bara att tugga fortare och svälja kaffet. Packningen i bilen ökades på med med picnic och necessärer därefter var det bara att stänga dörren och på med bältet.

Lämnar Viken
Det blev problem redan vid bron. Bizz ogiltig! Nu blev jag lite trött. Detta är inte första gången utan har hänt tidigare. Plötsligt är det någon som får för sig att jag fått nytt kontokort och spärrar bizzen utan att meddela detta. Tröttsamt Scandline.
Kön växer bakom oss, men hjälp är på väg. Killen uppdaterar vår bizz och färden kan fortsätta.
Danmark avverkas snabbt och snart äter vi av vår medhavda picnic på färjan. Sista biten av den webergrillade julskinkan smakar väldigt gott som pålägg. Skinkskivor har legat vaccumpackade i frysen i väntan på rätt picnic tillfälle. Vaccum maskinen var en perfekt julklapp till den matglade mannen.

Goda mackor med grillad julskinka
Väl ute på autobahn  upptäcker jag när jag läser tidningen att Bengt har namnsdag och det innebär att det är vår bröllopsdag. Jag vänder mig till chauffören och gratulerar. Javisst, det får vi skåla för i kväll. Nästan samtidigt meddelar äldsta dottern att hon tackat ja till ett nytt jobb. Hennes första fasta tjänst med betald semester. Grattis! Nu håller vi tummarna för yngsta dottern och hennes väntan på besked.

När vi anlänt till hotellet i Walldorf efter 100 mil i bilen tog jag mig en simtur i inomhus poolen. Alldeles ensam simmade jag här tills det dök upp några tyska män som tyckte att det var okej att byta om naken vid poolen. Det blev lite läbbigt och jag tog snabbt min handduk och försvann.

Härlig pool




1 kommentar:

  1. Grattis! både till bröllopsdagen och dottern som fått jobb!

    SvaraRadera