lördag 6 januari 2024

Isiga vindar

 

Sol, men iskallt

I dag har det varit isiga vindar som dragit genom byn. Vi hade bestämt att ha invigning av nya terrassen i trädgården med glögg och grillad korv.


Det blev lite annorlunda eftersom det var lite väl kyligt utomhus. Det blev invigning inomhus.

Äppleglögg på värmning. 

Glöggen är gjord på äpplemust från Engelbrekt utanför Jonstorp. God med kryddor, honung och lite konjak.
Tilltugg: pepparkakor med grönmögelost och lakritschips från LarsViken.

Ystadgrillare från PeriViken

Vi har även släpat med oss korv från Viken men saknade normala korvbröd. Det funkade hjälpligt med baguette.
Efter glögg och grillad korv blev det kaffe med små läckra bakverk.

Läckra bakverk

Svårt att välja vilken munsbit som ska avsmakas.


Den!

Nu sitter vi här min sista kväll, lyssnar på musik, läser och har det mysigt.
Snart behöver jag gå och lägga mig. Ska upp 03.30 och i väg i mörkret mot flygplatsen i Marseille. 
Ska bli spännande att stiga av bussen i Viken i gympaskor. Jag är dock glad att jag tog min dunkappa, halsduk och mössa. Hem och elda i nästa brasa och mysa med nästa katt.

Stor grattiskram till lille Carli som fyller 3 år i dag.

Superman


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar