söndag 7 januari 2024

Iskallt mottagande

 Lämnade ett beckmörkt St.Martin vid 04 tiden. Det är så mörkt i byn mellan 12 och 06 att man inte ser handen framför sig. Mannen tog pannlampan till hjälp.

Bilturen till Marseille gick smidigt och likaså flygturen med Volotea. Kanske lite onödigt många snörvlande resenärer och flygvärdinnor, men inget att göra något åt. Bara att hoppas på att immunförsvaret håller.



Landade i ett iskallt Köpenhamn och möttes av en inställd tågavgång pga vagnbrist. Hallå Skånetrafiken bättre kan ni. 

Kastrup

Att landa i Köpenhamn var ungefär som att flyga Ängelholm - Östersund, men istället var det Marseille- Köpenhamn. Väderomslaget var jämförbart. Från plus till minus på 2 timmar.

Nu hoppade jag på Kalmartåget för att ta mig till Malmö C och därifrån vidare till Helsingborg. Tåg och buss kommer ta längre tid än flygresan.

Roar mig med picknick på tåget och att tjuvlyssna på mina medresenärer.

Macka med grillad wienerkorv
, chokladkex och kaffe.

Imorgon är jag tillbaka i Regionens tjänst.


A bientot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar