torsdag 6 juli 2023

Cykel på schemat

 

Cykelparkering på grannens trappa

I dag var det cykel på schemat och det var väldigt länge sedan vi cyklade i Provence. Det har varit för varmt, gäster och covid som gjort att cyklingen här avstannat. 

Landsvägscykel är inte min favoritsort av cykel, men det får duga just nu. Jag har 5 olika modeller av cyklar att välja mellan och denna kommer långt ner på listan. Har funderat på att ta hem och sälja den. Jag är ringrostig på bockastyre och kände mig osäker på hur växlarna fungerade, men efter några km gick det utan problem. Det läskigaste är när man ska starta här uppe i byn och det bara lutar konstant brant utför. Jag tog några extra varv på parkeringsplatsen som är en av de få plana ytorna. Det slet hårt på bromsarna nerför.

Morgonen bjöd på lagom temperatur och lite vind. Perfekt cykelväder att starta med. Vi tog en kort runda på 3,5 mil och pausade med kaffe och croissant.


Paus i La Verdiere


Provence är så vackert just nu och det är fortfarande grönt och fräsch efter allt regnande tidigare i sommar.
Nu är lunchen avklarad, 2 maskiner tvätt färdiga och en del förberedelser för kvällens middag är gjord. Mangosalsa känns fräscht och gott till grillad kyckling.
Mannen och katten har däckat i skuggan och nu jag ska ägna mig åt slutet på min feelgood bok.

Trevlig bok om man gillar feelgood


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar