torsdag 7 juli 2016

Cykelfri dag

Cykelfridag innebar istället morgonpromenad, städning och bokläsning. Vaknade tidigt efter att jag drömt att jag fått jobb på IKEA och yngsta dottern applåderar. Va! nä lika bra att stiga upp även om klockan knappt visar på 7. Cykelfridag innebär inte fridag. På med kläderna och ut på morgonpromenad.

Olivlunden i morgonsolen
Promenaden bjöd på vacker natur, pallade aprikoser och lite snack med några morgonpigga katter.

Vackert vid vägkanten
Väl hemma igen var frukosten som vanligt framdukad, men jag hann snabbt koppla upp mig för att kolla gårdagens fotbollsresultat och samtidigt förfasa mig över att Portugal och Ronaldo gick vidare till final. Jag hade hoppats på Wales. Hur ska kvällens match sluta? Vi får väl se om man vågar sig ut i morgon. Antingen festar fransmännen hela natten och är onyktra i morgon trafiken eller så dränker de sina sorger och är onyktra på grund av det. Spännande! Det kommer garanterat att höras i hela byn vad som än händer. Det känns som hela dagen bara varit en väntan på dagens match. Tyst förväntan i hela byn.

En go' kopp Zoega's i Provence i Kerstin Tillbergs fina kopp.
I dag har det mest varit ryggläge under parasollen med en bok när vi inte fejat i huset eller i trädgården. Det har varit riktigt hett och nu är det dags för tvagning innan middag i trädgården.

Choklad mousse. färska aprikoser och rosévin. Nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar