tisdag 19 juli 2016

En fantastisk terass

Det är en fantastisk terass på amerikanskans hus och härligt att  kunna njuta av utsikten medan middag intas.

Kan det bli mer provencalskt?
Kul att se byn från andra vinklar än de man vanligtvis kollar ut på. I detta hus ser man byn från helt andra håll.

Vårt eget hus (terracotta) från en annan vinkel och höjd
En annan vinkel där man ser lite av slottet.
Innan vi lämnade byn hann jag med min morgonrunda, mata katten och fixa det sista. Jag var ute tidigt och temperaturen var behagligt fräsch. I dag har det varit väldigt varmt igen, upp mot 33.

En fin morgon i soluppgång
Nu är vi på hotell Rotonde i Aix. Fräscht hotell placerat nära busstorget och samtidigt väldigt centralt. När vi väl kom hit efter att ha lämnat vår hyrbil och försökt förklara varför vi hade en bil tillhörande Europcar när vi hyrt en bil hos Enterprise. Det gick till slut och vi tog bussen in till Aix från TGV stationen. Vi har gått och gått, men inte gjort några betydande inköp. Ett par espandrillos till systern och en pizzaslice för att stilla hungern.

Aix en Provence, rosévinets Mecka
Minne från gårdagens manifestation och tyst minut för alla offer i Nice.
Många fina hus i Aix
Just nu är det vilotid (för mannen) innan det är dags att gå för att äta. Det börjar bli lite tröttsamt för mina fötter att trö runt i flip flop hela tiden, men mina sebago känns lite för varma. Vi får se. Det kanske hjälper om jag tvättar dem. Fötterna är helt svarta på undersidan. Smutsigt i stan!

1 kommentar:

  1. Har varit fantastiskt kul att följa er semester.
    Vi är också på väg från vårt "sommarhus", men till skillnad från er ( tror jag ) längtar vi hem till våra cyklar. Ha det fortsatt bra.

    SvaraRadera