söndag 17 juli 2016

Inspiration = 0

Jag har dåligt med inspiration för att dela med mig av dagen och hade inte tänkt skriva ett endaste jota, men jag kan ändå inte låta bli.
Jag börjar få hemreseångest och är rastlös, men vädret är i alla fall perfekt.

Vackert i byn med lavendel och fjärilar.
I dag var den vanliga provence temperaturen tillbaka och morgonrundan kunde genomföras i kortärmat igen. Det är härligt med dessa tysta morgonpromenader och det är sådant man tänker tillbaka på när regnet står som spön i backen och vinden viner hemma i Skåne. I bland undrar man ju vilket klimat som är att föredra.

Vi åkte till sjön, St. Laurent du Verdon, i dag igen och lyckades få samma plats under träden med bra utsikt över fransmännen och dess uppblåsbara lekverktyg. I dag var det mer än dubbelt så många som pumpade och asade på sina uppblåsbara krokodiler, ankor och vattenpistoler. Det är ett skådespel att få sitta på första parkett.
 Vi fick uppleva pensionärskärlek på nära håll och det var riktigt gulligt med deras pussande och nojsande. När jag säger pensionär så menar jag betydligt äldre än 65.

I går kväll grillade mannen hos Madame och vi fick goda revben och ratatouille. Vi var många runt bordet som njöt av maten.


grillmästare
En härlig kväll med god mat
I kväll ser jag framemot en god paella på Bistron med en vacker solnedgång som utsikt. I morgon är det en sådan där tråkig sista dag och jag gillar inte sista dagar. Vore bättre om man bara hoppade över dem och åkte hem direkt. Sista dagar då saker ska fixas, tvättas och ställas i ordning är bara onödiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar