måndag 18 juli 2016

En trevlig kväll på Bistron

Söndagen avslutades med paella på Bistron. Det blev en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Vi var 15 personer i blandad ålder från 7 till nästan 77.


Ett härligt gäng
God vällagad paella
Paella på Bistron är en av mina favorit rätter, ja om man bortser från några beståndsdelar som jag brukar passera till en nöjd make.

Utsikten är det inget fel på och temperaturen behaglig
Rör inte min kompis
Några njöt av en Calvados innan det var dags att nanna kudden. En trevlig kväll.

Morgonen bjöd på en överraskning. Inte visste jag att garaget vid slottet innehöll en sådan liten pärla. Det är inte ofta jag sett dörrarna till garaget stå öppna och i dag när jag joggade förbi ( gjorde jag faktiskt) kunde jag inte låta bli att kolla in.

Vilken liten skönhet
Dagen har annars mest innehållit städning och tvättning. Det är bäst att det är rent och fint när dottern med vänninor anländer. Även sängarna är färdigbäddade. En kort paus i trädgården med bok under parasollen hanns också med och nu är det dags att duscha innan amerikanskan bjuder på middag.

1 kommentar:

  1. Har de kanin i paellan? Det fick jag en gång för många år sedan i Cotignac. Efter det har jag inte vågat beställa paella i Provence.

    SvaraRadera