lördag 9 augusti 2014

Återhämtning

Dagen har gått åt till återhämtning och vila. Vaknade sent och tog en morgonpromenad medan mannen fixade frukost. Jag lufsade mest runt hela förmiddagen och har inte gjort något särskilt mer än tvättat lakan. Allt luktar nu som en mindre parfymaffär. Hyresgästerna har inhandlat något flytande tvättmedel som liknar drickyoghurt med jordgubbssmak. Funkar säkert utmärkt och gratis smakar bra.Fransmännen är tokiga i konstiga tvättmedel och av någon anledning verkar det som de tvättar dagligen. Finns alltid tvätt på deras tvättstreck.

Gårdagens underhållning vet jag inte vad jag ska skriva om, men om jag tar till mitt mest diplomatiska uttalande så var det ingen som missade något. Lasagnen var god och rosévinet okej, men artisten...........njae.

Liam Dylano live
Liam och delar av hans fanclub på scenen
Tro det eller ej, men Liam hade med sig sin fanclub på 8 personer. En del av dessa dansade och sjöng med honom på scenen. Det blev nästan för bra för oss. Mannen och amerikanskan fick ett skrattanfall. Själv satt jag med öppen mun och beskådade spektaklet tills mannen sade åt mig att jag kunde stänga munnen. Fancluben övernattade på slottet i byn och fick speciellt vin. Herregud! Vi andra undrade varifrån de rymt. Denna by slutar aldrig att överraska. Om det är något utöver lasagnen som ni missat så skulle jag tillägga fancluben.

Marknad i St. Martin de Pallieres
Nu till kvällens händelser. Det blir marknad i byn. I denna lilla by har de ställt upp stånd längs med vägen upp och på hela parkeringen. I kväll kan man köpa olivolja, nya kläder eller någon souvenir. Kul!

1 kommentar:

  1. Häftigt med fancluben med sig på scenen. Och bra att få skratta.

    SvaraRadera