måndag 18 augusti 2014

Vård av hem

I dag har jag tagit ledigt från alla utfärder på förmiddagen. Istället ägnar jag mig åt vård av hem. Det är tvätt, dammsugning, fönsterputs och betalning av räkningar. Jag är så tacksam för amerikanskans internet. Det gör även semesterlivet enklare.
 De andra i familjen har gått i väg för att leta fossiler.

Mot Esparron och fossilerna
På morgonpromenaden träffade vi Lappe Latte Lurv till dotterns förtjusning.

Kaninen bor och lever på lekplatsen och i vägkurvan.
Döpt till Dynamit Harry av dottern
På gatan ligger Sickans franska kusin. Den tillhör samma familj på rue de la Fontain som släppt ut kaninen i frihet. Dessutom har de en hund som jagar alla cyklister inklusuve mig. Katten är lite skabbig,  men verkar trivas.

Efter fossiljakt och lunch ska vi besöka vattenfallet i Barjols.


I dag fyller fru B år och vi sänder en grattis hälsning. Ha en härlig födelsedag hemma i Svedala. Hurra!
I morgon hotar vädergudarna med regn. Då får vi kanske planera om. Verkar tråkigt att åka till Cassis i ösregn. Vi får väl se.

2 kommentarer:

  1. Man kan ana kaninen på - parkeringen, ser det ut som.

    SvaraRadera
  2. Kaninen är lite skygg, men i dag har vi matat hen med kaningodis. Det verkade passa hen utmärkt.

    SvaraRadera