måndag 25 augusti 2014

Semesterns sista cykeletapp

I dag blev det vår sista cykelrunda för denna semestern. Det blev en gammal känd runda från tidigare år så att jag kunde vara mentalt förberedd hela vägen. Varages, La Verdiere, Ginaservis och hem via Notre Dame. Härlig tur på ca 4 mil och jag var pigg hela vägen ända hem och slapp smörja in valda kroppsdelar i liniment och ingen känsla av hjärt lung räddning utanför Mairens kontor mitt i byn.
En bra tur att avsluta med.

God och välsmakande melon till lunch
Njöt av en god lunch från gårdagens rester i trädgården innan vi satte fart mot Manosque och Lóccitane. Dottern önskade sig en Body Butter så det var bara att åka dit och handla. Det fick bli två. En till varje dotter.

Upprört arbetssamtal utan för Lóccitane medan frun shoppar loss. Igen!
Jag lyckades smörja in både ben och armar med testerna som erbjöds. Min kropp var var som en svamp efter dagens svettiga cykeltur. Perfekt affär att besöka efter en dusch hemma.
Kvällen är ljum och vi satsar på att sitta ute i trädgården och äta. Jag ser framemot grillade räkor till förrätt och efter det en bit grillad entrecote. Detta ska skjöljas ner med lämplig dryck.
Sita dagarna har vi ätit inomhus och därefter tittat på film. Mysigt, men i kväll blir det stearinljus i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar