söndag 24 augusti 2014

Brocante och lunch i Aups

En kylig morgon med mistralvind blåsande runt hörnen. Det passade bra med en utflykt i bil i dag. Det blev som planerat Aups och brocante.

Roliga små trädockor som jag inte vet vad de ska användas till
Våra inköp bestod av en jättefin vattenkanna i zink och några andra småsaker som ska bli gåvor. Därför är de hemliga.

Dessa stolar vill jag ha, med de kräver en större hall än vår
Det är trivsamt i Aups och vi tror att vi hittade restaurangen som systern besökte tidigare i år. Här njöt vi av god lunch.

Rekommenderar ett besök
Den godaste pizza jag ätit på länge
Den pizzan som serverades på denna restaurang var till och med dare än min egen weber grillade pizza. Fantastisk botten. Tunn och spröd med god fyllning. Servicen på detta stället var perfekt. Hit skulle personalen från Falty Towers i Nice åka och praktisera, men de hade väl gått in i väggen efter en timme.

Efter lunchen var vi mätta och stinna och körde hem. Eftermiddagen har tillbringats med hemreseångest. Jag blir som en äggasjuk höna när avfärd närmar sig. Jag städar, fejar, sorterar, tvättar, rister, viker, kastar och förbereder för nästa ankomst. Ni som fött barn vet hur det blir när förlossningen närmar sig. Man reder sitt bo. Precis samma beteende när hemresan närmar sig.
Vi hade hoppats på att någon hantverkare skulle dyka upp med en devis på den öppna spisen, trappan och lite annat. Men tyvärr och nu är det bara tre dagar kvar. Det blir nog ingen ny brasa i år heller.

1 kommentar:

  1. Har varit på marknad i Aups, mycket trevligt. Kul att höra om ställen där man varit.

    SvaraRadera