tisdag 12 augusti 2014

Fantastiska Cassis

Vi väntar egentligen fortfarande på vår fåtölj, men efter att Madame ringt runt halva Frankrike och talat med STORA bokstäver så har vi blivit lovade att stolen kanske ska dyka upp, men ingen vet när eller var. Madame tog på sig ansvaret för leveransen och vi åkte till Cassis.

Vacker siluett
Det var inte tal om att försöka hitta en parkering nere i Cassis. Vi ställde bilen uppe vid nedfarten och promenerade nerför backen. Hela Cassis var smockat med folk och deras bilar.
Packade siller
Det var packat med folk på stranden, Mannen vägrade vara där. Han gick och lade sig i parken och läste sin bok. Kom och gav mig mat och gick igen. Jag fick så småningom nog när en hel italiensk familj placerade sig innanför min privata zon. Då fick jag frispel. tog mina saker och gick.
Varför  är alla italienare på semester i Cassis? Har de inte ett eget Medelhav?

Vi lämnade så småningom Cassis och begav oss till Aubange för att besöka Decatlhon och Auchan.

Franskt inköp
Jag är lika fascinerad varje gång. Hur ser deras inköpslistor ut? Hur ycket fläckbortagningsmedel kan man behöva?

Svenskt inköp
Efter att vi grillat lammstek och njutit utan mygg i trädgården ( tack hyresgästerna för myggfällan) gick vi en promenad ner mot lekplatsen för att kolla om kaninen ätit av maten som jag gav den i morse, vilket den inte hade, men istället för att ägna kaninmaten så mycket uppmärksamhet upptäckte vi något annat.
Någon har placerat ett UFO på lekplatsen.
Vegeholmsskogen eller St Martin ?
Något fundersam över upptäckten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar