onsdag 6 augusti 2014

Marknadsdag

Mannen undrade vart alla människor skulle på autobahn. Nu vet vi, de är på marknad i St. Maximin. Hur mycket folk kan det vara på en marknad?

knökafullt med folk
Dålig uppkoppling. jag fortsätter i morgon.
Ny morgon i Provenc och jag fortsätter att skriva om gårdagens marknadsbesök.
Trångt, svettigt och allsköns blandade odörer. Tänk om alla luktade samma Barnängens tvål hade underlättat för en svensk överkänslig näsa. Hu vad vissa utsöndrar i hettan. Här på marknaden kan man göra alla sorters inköp vid ett och samma tillfälle.


 vita klänningar inför eventuell fest


kanske en kaka

eller en vit aubergine?
en ny madrass?


eller kanske en ny bikini?


Mitt loppisfynd från förra veckan är nu komplett med blommor. Blev fint.

Fynd från loppis.
I dag blir det cykling. Premiärtur för detta året. Det blir min racer som ska ut och luftas, vilket innebär att jag kommer och gnälla och gny de första kilometerna. Det är stor skillnad att cykla på racern mot min vanliga touringbike. Vi tar en kortis till Varages, Taverne, Barjol och hem över Brue Auriac. Vädret är perfekt, lite sol och lite moln. Härligt!

3 kommentarer:

  1. Hej och tack för en trevlig blogg! Vi började vårt frankrikeliv i Barjols 1994, då vi hyrde en gîte av en Madame. Det var nog kärlek vid första ögonkastet, inte till Madamen, men till landet/ området/ byn, för vi har kommit tillbaka till södra Frankrike sen dess!

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad kul att höra. Då känner du till vattenfallet som vi upptäckte av en slump i Barjols.

      Radera
  2. I St. Maximin köpte jag en gång pastistvål. Det var kanske inte mitt bästa köp i la France.

    SvaraRadera