tisdag 20 juli 2021

Ett första dopp

Så blev då äntligen dags för lite sol och bad. Vi for till sjön för en ledig dag i solen. Det blev mitt första dopp och JA mitt först dopp i år. Badkruka som jag är och inte gärna doppar mig när det är under 25 grader i vattnet. Det var under 25 i dag, men jag doppade mig till slut. Ett bad blev det, vilket fick räcka så här semesterns första baddag.

En del av Verdon

Till en början var det lugnt och stillsamt vid sjön och vi hade det behagligt vilsamt i skuggan under träden med var sin bok/ korsord, men snart drog hela den belgiska släkten in och trängde undan en del av fransmännen från sin plats. Vi lyckades klara vår inmutning relativt bra. Mannen grymtade dock i bakgrunden. Det var bord, stolar, täcken, kanoter, barn, barnbarn mm. Vi var alla irriterade på släkten, men de verkade inte alls bry sig. Fransmännen som blev bortmotade tackade för att de passat deras saker medan de badade och sedan tog de sitt pick och pack och flyttade vidare. Belgarna fattade inte sarkasmen.

Den belgiska släkten

I går var ovädret väldigt nära, men det brakade aldrig loss. Vi fick några stackars regndroppar, men när det var dags för middag satt vi som vanligt i trädgården och åt. Jag hade dukat inomhus eftersom jag var övertygad om att regnet skulle ösa ner inom kort, men så blev inte fallet.
I dag när vi körde hem från badet mötte vi regnet halvvägs hem och jag ojade mig för mina lakan som hängde på tork, men när vi var nästan framme vid avtagsvägen till vår by tog regnet slut. Inte en droppe i dag heller. Det hade inte skadat med ett litet regn.

Ösregn

I morgon är det onsdag och marknadsdag i St. Maximin och om vi inte hittar på några nya planer under kvällen blir det nog ett besök där eller kanske ska vi ta marknaden i Aups istället?
Vi får se. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar