onsdag 21 juli 2021

Varm, varmare, HETT


I dag är det varmt och det kändes redan när jag gick ut på morgonpromenad. Svetten rann ner i ansiktet, men jag ska väl inte klaga eller gnälla. Det är bara att anpassa sig och göra det bästa av situationen. Mannen lät mig välja vilken marknad jag ville gå på i dag, St. Maximin eller Aups? och jag valde Aups, men vet inte om jag valde rätt. Det var sjukt mycket folk och man var tvungen att bära munskydd, vilket gjorde att det blev väldigt obehagligt varmt. Hatt, munskydd och solglasögon! Nu för tiden kan man bli tagen för vilken kändis som helst.

Smått och gott

 Vi tog det lugnt mellan marknadsstånden och förflyttade oss på bakgatorna för att inte packa ihop. 


Ett tag undrade jag vad jag gjorde där eftersom det var jobbigt i värmen och med alla människor, Puh! Vi satte oss i utkanten av torget och fikade med gott kaffe och ännu en croissant. Snart dags att sluta med alla dessa croissanter. Det blir så konstigt runt midjan.

Jag lyckades dock inhandla både klänning och goda oliver, men efter en stund gav vi upp och fortsatte mot sjön där vi brukar bada. Det var en av anledningarna till att jag valde Aups för marknad eftersom det är nära till sjön. Vilken befrielse det var att lägga sig på sin solmadrass med sin bok och en lätt brisläktade. Jag tog ett dopp i dag också, vilket var härligt i värmen.


Nu sitter jag och väntar på att maten ska bli färdig, men innan dess måste jag göra mina åtagande, duka, göra sallad och öppna vinet. I dag hade jag nästan tänkt skolka från bloggandet, men jag tog mig samman. Dags för mig att fixa dukningen.

Boktips om man gillar feelgood:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar