onsdag 7 juli 2021

Snart är det dags igen

 


Nu närmar sig äntligen dagen för avfärd mot Frankrike och St. Martin. Covidpassen är nerladdade och även utskrivna i fall mobilen skulle strula. gäller att alltid ha en plan B.

Vi har haft möjligheten att besöka vårt hus vid några tillfällen även under Coronaperioden och livet i Frankrike har väl varit ganska likt livet i Sverige förutom då att vi i Sverige kunnat röra oss ganska fritt även när smittspridningen var som värst. De har varit munskydd på och munskydd av, tvätta händer, sprita händer och maximalt avstånd till människor. I vår familj har vi haft tur och klarat oss utan smitta även om jag varit på mitt jobb på sjukhuset varje dag och även åkt buss till min arbetsplats. När vi besökt Frankrike under Corona har vi åkt egen bil, valt bort färja, sovit i bilen och roat oss i vårt hus med grannens katt som enda sällskap.


De resor vi gjort under Corona perioden har jag inte velat skylta med och därför har jag avstått från att blogga, men allt har ju gått bra och därför visar jag lite bilder från resan i maj. Resan var i och för sig inte helt smärtfri att genomföra på grund av alla test jag var tvungen att utstå, men det var värt varenda pinne i näsan och halsen. Vädret var fantastiskt och vi kunde njuta av härliga promenader och utflykter.


Vallmo


Olivlund, tidig morgon


Blommande timjan



Byns Bistro

Väl hemma igen har vi båda lyckats bli färdigvaccinerade och kunnat träffa både barn, barnbarn, syskon och föräldrar och livet känns som det har återkommit. Vi har både kunnat hjälpa till att flytta yngsta dottern till hus och firat midsommar med barn och barnbarn. Det känns fantastiskt att få en paus i Coronapandemin. Snart är också arbetsveckan slut och semestern tar vid. Nu ser vi framemot några veckor i vårt hus och gärna med sällskap av grannens katt.


Svensk midsommar när den är som bäst


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar