fredag 20 mars 2015

Arla morgonstund

Förnuftet tog slut efter nattens vila och mannens vanliga packningsnerver gjorde sig till känna innan avfärd (barnen vet vad jag menar). Min väska var anledningen till irritation- varför är din väska inte färdigpackad? därför min necessär ska packas ner EFTER att jag borstat tänderna. För att lugna mannen drog jag igen dragkedjan och lastade in min väska medan jag borstade tänderna. Min necessär fick komma i efterhand. Avsked av katten och mot bageriet för att handla nybakade bullar till picnic.

Tidig morgon utmed motorvägen i Skåne
Mannen är lugn och fin så fort bilen är packad och farthållaren är på.
Snart nådde vi färjeläget i Rödby och samsades med alla Bordershoppare.

Bilar på väg att fyllas 
Picnic ombord
Norra Tyskland var täckt av dimma och vi missade solförmörkelsen, men efter Hannover blev det soligt och temperaturen steg över 15 grader. Tyvärr för sent för att uppleva århundradets solförmörkelse. Jag lyckades få ratta bilen i 15 mil medan mannen läste och vilade. Hur mycket bilar kan det va? Det är bilar överallt och man undrar vart ska alla? Här satsar man på vindkraft och vägrar kärnkraft, men bil ska alla köra. Märkligt!
Vid 6 tiden nådde vi hotellet i Walldorf och efter incheckning på hotell Vorfelder gick vi ut för att äta. Vi tog sikte på vår favorit restaurang Riviera och blev något snopna när alla bord var upptagna. Det fick bli en currywurst på den lokala tyska bykrogen.

Currywurst
Italienskt i all ära, men currywurst det är grejor det!

1 kommentar:

  1. Resfeber drabbats även jag av. Resdagarna är sällan några höjdare. Och solförmörkelsen såg jag inte skymten av, satt på planet ocj blundade tror jag.

    SvaraRadera