måndag 30 mars 2015

Kort skiddag

Vädret är helt bedrövligt. Det har fallit ca 30 cm snö under kvällen och natten, men det är tyvärr är temperaturen på plussidan och snön är alldeles för blöt. Otroligt svåråkt. Vi gjorde ett tappert försök, men gav upp efter en timma.

Helt värdelöst underlag. Funkar till snöbollskrig.
Jag hotade med att lämna tillbaka mitt liftkort om inte vädret blir bättre. Mannen tycker jag beter mig som en tolvåring. Lugn och fin! Det blir bättre i morgon. Haha!
Vi kämpade på med åkningen i två pister sen gav vi upp och fikade på första bästa ställe i backen. Mannen behövde torka och tömma ur all snö ur klädrena efter att han gjort en djupdykning där bara fötterna stack upp ur snön. Såg roligare ut än det var. Han är glad ändå.
Det ska mycket till när mannen åker lift NERFÖR
Vi tog liften ner sista backen och satsade på lunch i lägenheten. En god laxmacka fixade FRUN i ett huj. Nu sitter jag här utanför entrén till lägenhetskomplexet. Receptionen är stängd, men det funkar att sitta under balkongen utanför ytterdörren och surfa. Åtminstone tills mina benmuskler ger upp. Regnet öser ner. Det blir nog ingen mer åkning i dag. Kanske en bok istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar