onsdag 24 april 2019

Ännu knepigare väder

I dag är det ännu knepigare väder än i går och när jag vaknade och tittade ut låg dimman precis över träden. Det regnade i alla fall inte och jag bytte om till träningskläder. På med skorna och på vägen ut genom ytterdörren tvärstannade jag och backade in igen. Regnet öste ner. - Det blir ingen promenad meddelade jag mannen och tog av mig träningskläderna och bytte om till morgonrock igen. Efter en stund kom amerikanskan rustad med både paraply och jacka med hätta och frågade om jag skulle med ut och promenera. -Nix svarade jag och fortsatte med min goda frukost som till viss del bestod av färska jordgubbar. Det blir ingen promenad för mig idag.


En blöt trädgård
Det har regnat från och till hela dagen och vårt besök på marknaden var inget upplyftande. Jag har aldrig sett så få försäljningsstånd och de flesta bestod av grönsaker. Tog inte många minuter att gå runt och det hela avslutades med kaffe och croissant på baren.


Ett stånd med kläder och allt var garanterat blött.


Ganska tomt och ensamt
Ett besök i mataffären blev det också och här på bilden ser man lite bättre hur de lyckats förstöra hela den öppna ytan framför Hyper U med ett hiskeligt parkeringsgarage.


Ser ut som ett fängelse

Tog en sväng inom sportaffären och blev sugen på att köpa små Crocs till ett litet barnbarn, men ack nej. Modern meddelade att det inte var att tänka på. Absolut inte!

Jag tycker att de kan vara ganska söta när de är små.
Nu när kvällen närmar sig skiner solen och vi hoppas på bättre väder i morgon. Kanske kan jag lura mannen till Cassis och Medelhavet i morgon.
Bloggandet kan bli sporadiskt framöver. Italien närmar sig och allt vad det innebär med barn, barnbarn och mat mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar